Saturday, April 18, 2009

SYI'AH MUSUH NEGARA

Sebut saja syiah, tentu korang suma dah biasa dengar. tp soal status diorang ni ramai yang belum tau. Betul ke, tak betul diorang nie? mazhab ke, agama? aku rasa tak perlu aku cerita panjang lebar sebab dah ramai ustaz-ustaz (tak suma ustaz) yg bahas pasal syiah nie.
Ini buat kawan2 seangkatan di API. apa yg aku nak bagitau adalah tentang asal usul syiah di API. al-kisahnya asal syiah ni adalah dari fakulti sastera. (itu maklumat yg aku dapat). maksudnya diorang nie bukan pure agama laa... pendokongnya pun ramai. ada yg Professor, ada yg Dr. dan ramai gak pengikut2 mereka dari kalangan student degree, MA n Ph.d. nak tau bleh baca buku Engku Ibrahim atau Lutfi Ibrahim (bukan nama aku)...atau baca buku2 anak murid diorang.
Nak dijadikan cerita, bergabunglah jabatan sastera dan pengajian Islam ni dgn fakulti pengajian Islam membentuk Akademi Pengajian Islam (API). maka membiaklah syi'iyyun yg 'pakar' dlm ilmu falsafah ni di API membentuk idealogi mereka sendiri.
apa yg aku tak puas hati ialah sikap tasamuh segelintir pensyarah dengan diorang ni (aku malas sebut nama, tunggu dia pencen baru aku sebut). tak cukup takat tu, diorang boleh plak mengkaderkan ramai pengikut (satu lg aku tak paham dgn puak2 yg ikut ni). bukan cikai2 punya org, student MA ada, Ph.D pun ada.
Lagi satu aku tak puas ati, diorang bleh pegang jawatan dalam jabatan xxxxah (pakat pening abis bebudak jabatan nie). klu jabatan dakwah ka (tak dak niat nak kutuk sapa2 naa) bleh la tahan ckit ( tapi klu jab. quran hadis kompom diorang xleh survive).
Ini perkara serius. xmalu ke klu org kata UM ni melahirkan para syi'i? start dari ahli politik, penulis novel, org agama suma dari produk APIUM. bangga tak? ( mmg tak bangga langsung...).
Pada aku syi'ah ni bleh dikategorikan 'golongan munafiq' zaman rasulullah SAW. melampau ke aku kata camtu? tak melampau...sbb diorang kafirkan Abu Bakar RA, kafirkan Umar RA, kafirkan Uthman RA dan sahabat2 lain ape cer?
Tak de taqrib dgn diorang nie dan tak de tasamuh (perkataan ni aku da malas nak ulang) lagi . buat apa bagi muka dengan golongan yg jelas sesat akidah mereka? lakum dinukum waliyadin untuk diorg nie senang cerita.

sekarang nie serangan golongan ni bukan saja melalui akademik, bahkan politik (sama la isu Iran n politik di Malaysia), penulisan (abg tehran kita) dan idealisme2 lain. ia bukan sekadar isu mensyi'ahkan golongan sunni bahkan penghapusan sunni secara total. diorang bukan bersendirian tp dibelakang diorang ada Britain dan Amerika yg jelas keharbian diorang tu.
Oleh itu, tugas kita adalah menghapuskan golongan munafiq yg jelas ni sbb musuh Islam paling bahaya adalah drpd dalam (munafiq). utk maklumat lanjut bleh buka blog tenteradajjal.blogspot.com atau seangkatan dgnnya. cukup la setakat nie, lain info akan diselitkan kemudian......
Kesimpulannya, SYI'AH MUSUH NEGARA!!! chaw....

No comments:

Post a Comment