Monday, January 24, 2011

Awas- Syiah Rafidhah hampir menakluk Lubnan!


Kedudukan sunni semakin terancam di bumi lubnan.
Lubnan merupakan negara yang menjadi rebutan di kalangan kuasa-kuasa dunia. Penganutnya yang majoritinya beragama islam dan majority umat Islam adalah adalah sunni. Sejak akhir-akhir ini, kelihatan bumi Lubnan mula kembali bergolak dengan kehadiran golongan syiah Rafidhah Hizbullah di sana. Kelihatan seperti hizbullah ini memperjuangkan Islam, menjaga kebajikan umat islam di Lubnan dan menentang kekejaman israil dan amerika laknatullah. Namun hakikatnya semua itu hanya retorik semata-mata.
Hizbullah yang ditaja khas oleh negara Yahudi Isfahan (IRAN) dilihat cuba meluaskan empayar kesesatannya, di bumi Sunni sedikit demi sedikit.
Zahirnya, krisis di Lubnan kelihatan seperti perselisihan di antara Islam-Kristian dan Sunni-Syiah. Namun hakikatnya ia merupakan pertembungan di antara agaman Islam dan agama Kristian&Syiah Rafidhah.
Jelas di dalam hadis Muslim: “Dajjal akan diikuti oleh 70,000 Yahudi kota Isfahan (Iran), mereka memakai al-Tayalisah”. Pakaian tayalisah adalah pakaian rasmi agama ini. Ia berbentuk kot labuh yg kebiasaannya bewarna hitam.

Jadi, syiah adalah yahudi Isfahan? Hakikat ini tidak dapat dinafikan kerana perbezaan yang besar antara akidah kita dan mereka.
1.Syahadah mereka berbeza dengan kita (klik di sini utk lihat azan syiah)
2.Sifat Tuhan mereka (al-Bada’-boleh terlupa dan tersalah) berbeza dengan Tuhan kita (Maha Mengetahui)
3.Quran mereka 100% tidak sama dgn kita (bahkan al-Quran kita dikatakan rekaan semata-mata)
4.solat mereka tidak sama dgn kita (cth: bleh jamak tanpa sebarang sebab)
5.Munakahat mereka menyimpang jauh dari kita (cth: mut’ah- menggalakkan zina)
6. hampir kesemua sahabat2 nabi dikafirkan mereka (termasuk ummul mu’minin).
Dan banyak lagi perbezaan antara kita agama Islam dengan agama Syiah Rafidhah ini.
Jadi, dimana ruang untuk kita taqrib (berbincang) dengan mereka? Bertaqrib dengan Syiah Rafidhah sama seperti bertaqrib dengan Yahudi laknatullah kerana byk persamaan mereka dengan Yahudi.
Penentangan mereka dengan negara yahudi Israel dan Amerika adalah ‘sandiwara’ dan ‘drama bersiri’ mereka yang pelakon-pelakonnya adalah watak yang sama.
Konsep mereka berhujah adalah bermain dengan persoalan yang sama tanpa cuba berhujah dengan dalil2 yang kuat (yang diorang tahu tanya balik soalan. Klu dalam court mmg fail lama dah). Walaupun telah dijawab, mereka tetap cuba untuk bermain dalam lumpur yang sama tanpa cuba menjawab soalan (alasannya, sunni tidak menjawab soalan).
Hakikatnya itulah Syiah Rafidhah sebenarnya. Ajaran sesat tertua di dunia yang telah wujud sejak dari zaman Saidina Utsman RA lagi bahkan lebih awal dari itu (Ibn Saba’).
Hizbullah menjadi parti politik yang sah mewakili masyarakat Syiah di Lubnan dan menjadi parti terbesar dan pengaruh yang kuat di Lubnan. Bantuan kewangan Iran ini atas nama membantu Program Pemulihan Islam Lubnan yang hakikatnya gerakan memurtadkan umat Islam Lubnan.
Jika keadaan ini terus dibiarkan, maka bumi Lubnan akan bertukar menjadi seperti IRAN dan IRAQ yang mana umat Islam Sunni di sana ditindas dan dihapuskan sedikit demi sedikit. Bumi IRAQ kini menjadi bumi Syiah melakukan khurafat yang nyata. (Perayaan Karbala= kavadi). Tidak mustahil, negara Malaysia juga bakal menerima nasib yang sama jika negara kita menerima pendekatan yang sama dengan negara2 Arab yang lain. Na’uudzubillaahi min Dzaalik.

1 comment:

  1. Kerajaan Malaysia telah membenarkan Syiah diamalkan di Malaysia. Sudah tiba masanya kita perlu menukar kerajaan yang sedia ada dengan kerajaan baru yang mampu membendung mana-mana ajaran sesat.
    Sumber http://www.bharian.com.my/bharian/articles/MalaysialarangsebarSyiah/Article/index_html

    ReplyDelete